skip to Main Content
Telefoon: 0594 - 58 00 22
pillen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat duis aute irure dolor.

F.A.O.

Hieronder vindt u een overzicht van veel gestelde vragen. Staat uw specifieke vraag hier niet bij neem dan gerust contact met ons op.

Ik heb een ongeval gehad. Kan ik direct langskomen?

Voor eerste hulp overdag bij kleine ongelukken zoals wonden, kneuzingen of een verdenking op een breuk kunt u altijd (tussendoor) bij uw huisarts terecht. Het is wel de bedoeling dat u van tevoren belt, zodat de huisarts rekening kan houden met uw komst.
’s Avonds, ’s nachts en in het weekend kunt u na telefonisch contact terecht bij de huisartsenpost.

Meestal behandelt de huisarts u zelf en als het nodig is, verwijst de huisarts u door. U wordt verzocht niet direct naar het ziekenhuis te gaan om onnodige wachttijden in het ziekenhuis te voorkomen.

Mag de assistente vragen naar de aard van mijn klachten?

Ja, de assistente kan op basis van de aard en ernst van de klacht(en) een inschatting maken van de tijd die de huisarts nodig heeft en de mate van urgentie. Alles wat de assistentes ter ore komt valt onder het medische beroepsgeheim.

Als ik meerdere klachten heb kan ik dan meer tijd van de huisarts vragen?

Zeker, als u meer dan 10 minuten tijd nodig denkt te hebben kunt u met de assistente overleggen over extra spreekuurtijd. Er kan dan een lang consult voor u worden gereserveerd.

Medicijnen herhalen; hoe werkt dit?

Herhaalmedicatie aanvragen kan telefonisch via de receptenlijn. Hiervoor belt u tussen 08.00 en 11.00 uur.
Recepten die voor 11.00 uur aangevraagd zijn kunnen de volgende werkdag na 15.00 uur worden opgehaald bij de apotheek.
De recepten die na 11.00 uur worden aangevraagd liggen twee werkdagen later na 15.00 uur klaar bij de apotheek.

Het is ook mogelijk om de herhaalmedicatie online te aan te vragen via een formulier op deze website.

Ik denk dat ik een blaasontsteking heb. Moet ik dan een afspraak maken voor het spreekuur?

In principe is het niet nodig om een afspraak te maken op het spreekuur bij het vermoeden van een blaasontsteking. De meeste mensen kunnen de klachten van een blaasontsteking goed herkennen en zijn er in het algemeen niet erg ziek van. Door de urine te testen kan worden bepaald of u daadwerkelijk een blaasontsteking heeft. Hiervoor brengt u ochtend urine in een schoon en afgesloten potje (voorzien van uw naam, adres en geboortedatum) op de praktijk.

U moet wel een afspraak maken op het spreekuur bij de volgende klachten:

  • bij koorts (> 38.5°C), evt. met koude rillingen
  • bij koliekpijnen en/of pijn in de lendenen
  • bij jeuk en abnormale afscheiding (ook bij mannen)

In deze gevallen is lichamelijk onderzoek gewenst.

Een teek heeft mij gebeten; wat moet ik doen?

Het is belangrijk is om een teek zo snel mogelijk na ontdekking te verwijderen. U kunt hiervoor speciale tekenpincetten gebruiken. Deze zijnverkrijgbaar bij drogist of apotheek. De kans op besmetting met de ziekte van Lyme is kleiner naarmate de teek sneller is verwijderd. Hoe je een teek moet verwijderen staat duidelijk beschreven in de folder van het RIVM. Wanneer het u niet zelf lukt om de teek te verwijderen, kunt een afspraak maken op het spreekuur.

Het RIVM heeft een goede brochure over de ziekte van Lyme. Deze folder kunt u hier als pdf downloaden.

Op tekenradar.nl kunt u melden dat u gebeten bent. Hierdoor werkt u mee aan wetenschappelijk onderzoek naar teken.

Ik heb een gezondheidsverklaring nodig; kan ik daarvoor terecht bij mijn eigen huisarts?

Voor een medische verklaring kunt u terecht bij een andere dan uw eigen huisarts. Uw eigen huisarts verwijst u graag.

Hoe kom ik aan een medicijnpaspoort?

U kunt een medicijnpaspoort bij uw apotheek aanvragen. Deze beschikt over al uw medicatiegegevens.

Back To Top
×Close search
Zoeken